Program

19.00 – Sál Martinů HAMU v Praze

Koncert proti totalitě

Programová brožura

Petr Eben: Briefe an Milena, Pět klavírních kusů na dopisy Franze Kafky (výběr)

  • I. Lento – Inquieto
  • II. Con massima precisione di ritmo
  • V. Con scoppio di passione

Terezie Fialová – klavír

Luboš Fišer: Crux: skladba pro sólové housle, tympány a zvony

Leoš Čepický – housle, Ivo Hermanovský – tympány, zvony

Klement Slavický: Trio pro hoboj, klarinet, a fagot

  • I. Largo
  • II. Vivo
  • III. Molto tranquillo
  • IV. Presto

Vilém Veverka – hoboj, Kateřina Škardová – klarinet, Jan Hudeček – fagot

Hans Krása: Tanec pro smyčcové trio

Leoš Čepický – housle, Bohumil Bondarenko – viola, Petr Hamerský – violoncello

Bohuslav Martinů: Les Rondes, H 200

  • I. Poco allegro
  • II. Poco andantino
  • III. Allegro
  • IV. Tempo di valse
  • V. Andantino
  • VI. Allegro vivo

Ivo Kahánek – klavír, Jan Fišer – housle, Niklas Liepe – housle, Ladislav Borovka – hoboj, Martin Petrák – fagot, Irvin Venyš – klarinet, Filip Slavík – trubka



RESPIRIUM HAMU v Praze

Výstava: 10 × Koncert proti totalitě

Projektem Koncert proti totalitě se pražská HAMU od roku 2014 připojuje k celorepublikovým oslavám 17. listopadu a připomíná si tak nejen výročí sametové revoluce, ale i Mezinárodní den studentstva, který byl vyhlášen po tragických událostech 17. listopadu 1939. Koncert proti totalitě je současně i vyjádřením úcty všem, kteří čelili nebo jsou nuceni čelit některé z forem bezpráví.

Na pódiu své alma mater se díky koncertu setkávají talentovaní studenti HAMU s pedagogy i s úspěšnými absolventy a v posledních letech pozvání k účinkování přijímají také zajímaví zahraniční hosté. Hudební dramaturgie koncertů pak reflektuje díla autorů, jejichž životy byly poznamenány totalitními režimy. Celkově se tak posluchačům dostává jedinečného kulturního zážitku, který má již své stálé místo v programu oslav Dne boje za svobodu a demokracii.,

Atmosféru večerů 17. listopadu v Sále Martinů s jeho svátečně naladěným publikem a interprety sršícími energií zachycuje dvorní fotograf projektu Michael Romanovský. Hudebníky při dokonalých provedeních skladeb svým objektivem citlivě a s porozuměním pro vrcholné hudební výkony zaznamenává od raných ročníků. Návštěvníkům výstavy se tak projednou naskýtá možnost užít si Koncert proti totalitě bez hudby, pouze skrze působivě zachycené vizuální momenty.