Koncert proti totalitě
19:00 – Sál Martinů HAMU v Praze
PROGRAMOVÁ BROŽURA
- Bohuslav Martinů: Duo pro housle a violoncello č. 1 H 157
Natálie Toperczerová – housle, Petr Nouzovský – violoncello
- I. Preludium. Andante moderato Poco vivo
- II. Rondo. Allegro con brio
- Gideon Klein: Trio pro housle, violu a violoncello
Leoš Čepický – housle, Jakub Čepický – viola, Petr Hamerský – violoncello
- I. Allegro
- II. Lento – Variace na téma moravské lidové písně
- III. Molto vivace
- György Ligeti: Šest bagatel
Tereza Tourková – hoboj, Daniel Havel – flétna, Irvin Venyš – klarinet, Alina Konieva (Ukrajina) – fagot, Mikuláš Koska – lesní roh
- I. Allegro con spirito
- II. Rubato. Lamentoso
- III. Allegro grazioso
- IV. Presto ruvido
- V. (Béla Bartók in memoriam) Adagio. Mesto
- VI. Molto vivace. Capriccioso
přestávka
- Oldřich František Korte: Filosofické dialogy pro housle a klavír
Ludmila Pavlová – housle, Marcin Sikorski (Polsko) – klavír
- I. Základní otázka
- II. Tečka za dávný příběhem
- III. Mezi štěstím a pravdou
- IV. Odpověď
- Pavel Haas: Studie pro smyčce
Smyčcový orchestr studentů a pedagogů HAMU v Praze
Jan Jakub Bokun (Polsko) – dirigent
Leoš Čepický – koncertní mistr
- Lukáš Matoušek: Fanfára 17. listopadu
Žesťový ansámbl HAMU v Praze
Jiří Novotný – vedoucí ansámblu
Dana Kyndrová
ODSUN SOVĚTSKÝCH VOJSK
Vernisáž 17. 11. v 18 hod.
RESPIRIUM HAMU v Praze
Výstava zahrnuje fotografie z let 1990-1991, kdy se autorka věnovala několik měsíců zachycení přelomové etapy našich novodobých dějin ukončení tzv. dočasného pobytu sovětských vojsk na území Československa. Jejím cílem nebylo vytvořit podrobnou a přesnou kroniku samotného odchodu, ale zaměřila se na postihnutí atmosféry v sovětských kasárnách, kde se pro ni vizuálně koncentrovala předzvěst rozpadu sovětského impéria. Ubohost a apatie řadových vojáků uprostřed omšelých agitačních komunistických kulis tak nejen symbolizuje začínající agónii totalitního systému, ale zároveň budí soucit s prostým člověkem, který často bývá jen loutkou velkých politických her. Výstava představuje i barevné fotografie, což je svým způsobem překvapením, neboť Kyndrová zpracovává své projekty výhradně černobíle. Barva zde tak formálně umocňuje celkovou myšlenku projektu, bez ní bychom si neuvědomili, jak v agitační výzdobě dominuje agresivní rudá a žlutá.
Koncert proti totalitě 2022 – tisková zpráva ke stažení