Program

Koncert proti totalitě

19:00 – Sál Martinů HAMU v Praze

PROGRAMOVÁ BROŽURA

  • Bohuslav Martinů: Duo pro housle a violoncello č. 1 H 157
    Natálie Toperczerová – housle, Petr Nouzovský – violoncello

    • I. Preludium. Andante moderato Poco vivo
    • II. Rondo. Allegro con brio
  • Gideon Klein: Trio pro housle, violu a violoncello
    Leoš Čepický – housle, Jakub Čepický – viola, Petr Hamerský – violoncello
    • I. Allegro
    • II. Lento – Variace na téma moravské lidové písně
    • III. Molto vivace
  • György Ligeti: Šest bagatel
    Tereza Tourková – hoboj, Daniel Havel – flétna, Irvin Venyš – klarinet, Alina Konieva (Ukrajina) – fagot, Mikuláš Koska – lesní roh

    • I. Allegro con spirito
    • II. Rubato. Lamentoso
    • III. Allegro grazioso
    • IV. Presto ruvido
    • V. (Béla Bartók in memoriam) Adagio. Mesto
    • VI. Molto vivace. Capriccioso

přestávka

  • Oldřich František Korte: Filosofické dialogy pro housle a klavír
    Ludmila Pavlová – housle, Marcin Sikorski (Polsko) – klavír

    • I. Základní otázka
    • II. Tečka za dávný příběhem
    • III. Mezi štěstím a pravdou
    • IV. Odpověď
  • Pavel Haas: Studie pro smyčce
    Smyčcový orchestr studentů a pedagogů HAMU v Praze
    Jan Jakub Bokun (Polsko) – dirigent
    Leoš Čepický – koncertní mistr

  • Lukáš Matoušek: Fanfára 17. listopadu
    Žesťový ansámbl HAMU v Praze
    Jiří Novotný – vedoucí ansámblu

Dana Kyndrová
ODSUN SOVĚTSKÝCH VOJSK

Vernisáž 17. 11. v 18 hod.
RESPIRIUM HAMU v Praze

Výstava zahrnuje fotografie z let 1990-1991, kdy se autorka věnovala několik měsíců zachycení přelomové etapy našich novodobých dějin ukončení tzv. dočasného pobytu sovětských vojsk na území Československa. Jejím cílem nebylo vytvořit podrobnou a přesnou kroniku samotného odchodu, ale zaměřila se na postihnutí atmosféry v sovětských kasárnách, kde se pro ni vizuálně koncentrovala předzvěst rozpadu sovětského impéria. Ubohost a apatie řadových vojáků uprostřed omšelých agitačních komunistických kulis tak nejen symbolizuje začínající agónii totalitního systému, ale zároveň budí soucit s prostým člověkem, který často bývá jen loutkou velkých politických her. Výstava představuje i barevné fotografie, což je svým způsobem překvapením, neboť Kyndrová zpracovává své projekty výhradně černobíle. Barva zde tak formálně umocňuje celkovou myšlenku projektu, bez ní bychom si neuvědomili, jak v agitační výzdobě dominuje agresivní rudá a žlutá.

Koncert proti totalitě 2022 – tisková zpráva ke stažení